Ron Bonekamp, lid College van Bestuur LVO maakt overstap naar SVO|PL

9 juni 2016

Ron Bonekamp zal na acht jaar als lid van het College van Bestuur vertrekken bij LVO (Stichting Limburgs Voortgezet Onderwijs). Per 1 november 2016 treedt hij aan als lid College van Bestuur bij onderwijsbestuur SVO|PL (Stichting Voortgezet Onderwijs Parkstad Limburg).

Hein Schreuder, voorzitter Raad van Toezicht: “Het is jammer dat Ron Bonekamp bij LVO vertrekt en ik heb veel waardering voor wat hij de afgelopen jaren voor onze scholen heeft gedaan. Dat hij in het onderwijs in Limburg een prominente rol blijft vervullen, is bijzonder positief te noemen. Wij wensen hem veel voldoening en succes in zijn nieuwe functie.”

Ron Bonekamp heeft onderwijs(ontwikkeling), zorg, personeel en techniekonderwijs in portefeuille. Als aanjager van het ontwikkelprogramma IOO (Investeren Ontwikkeling van Onderwijs) heeft hij op het gebied van onderwijsontwikkeling en personeelsbeleid beweging gebracht bij LVO. De aanname van nieuwe innovatieve docenten en de ruime opleidingsmogelijkheden voor onze docenten zijn daar resultaten van.

De afgelopen jaren heeft Ron Bonekamp zich ingezet voor een nieuwe organisatiestructuur bij LVO met als resultaat de vorming van de zes clusters waarin de scholen per regio samenwerken. Mede door zijn sterke bijdrage bevindt LVO zich in een gezonde financiële positie, met scholen die staan voor een goede onderwijskwaliteit en onderling met elkaar in verbinding zijn.

In de bestuurlijke samenwerkingsverbanden van Techniekonderwijs Zuid-Limburg, de Academische Opleidingsschool, de Educatieve Agenda Limburg, Passend Onderwijs, Vroegtijdig Schoolverlaten is Ron Bonekamp actieve vertegenwoordiger van de scholen van LVO en heeft hij gezorgd voor een stevige verbinding met de regio.

LVO-carrière

Voordat Ron Bonekamp lid College van Bestuur werd in 2008, was hij al verbonden aan LVO. In 1987 is hij begonnen als docent economie en geschiedenis aan het Sint-Janscollege, een school waar hij later in 2001 rector en voorzitter centrale directie werd. In 2005 werd hij voorzitter van de Centrale Directie van de scholen van het huidige LVO Parkstad. Hij zette zijn onderwijscarrière voort als lid van het CvB  bij LVO, eerst met Henk van Hoof en sinds 2014 met de huidige voorzitter van het CvB André Postema.

Over het afscheid van Ron Bonekamp volgt op een later moment nadere communicatie.