Profielwerkstuk leerlingen Sophianum genomineerd voor de Onderwijsprijs

10 juni 2016

De Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) reikt elk jaar de Onderwijsprijs uit voor het beste profielwerkstuk. Met de KNAW Onderwijsprijs wil de KNAW leerlingen en docenten in het voortgezet onderwijs stimuleren om samen een topprestatie te leveren.

Dit jaar werden 351 profielwerkstukken van 156 scholen ingestuurd. Per profiel werden zes profielwerkstukken genomineerd. Esther Bormans en Isabel Andriessen (6VWO) van het Sophianum werden in hun profiel Natuur en Techniek genomineerd voor hun profielwerkstuk "De huid, een koud kunstje?" Zij deden onderzoek naar de synthese van kunsthuid, waarbij zij onder andere op bezoek zijn geweest bij het brandwondencentrum Beverwijk. Helaas vielen Isabel en Esther niet in de prijzen, maar de nominatie voor deze prestigieuze prijs is zeer de moeite waard.

We zijn trots op onze leerlingen en op het Sophianum, de enige school in Limburg die voor de Onderwijsprijs genomineerd werd.