Leerlingen Broeklandcollege winnen prijzen in leesproject ‘De Weddenschap’!

9 mei 2016

Van 12 oktober 2015 tot en met 10 april 2016 hebben leerlingen uit leerjaar 2 van het Broeklandcollege meegedaan aan De Weddenschap. In dit leesproject hebben zij in zes maanden tijd drie boeken gelezen. Elk Nederlandstalig boek is geschikt voor deze uitdaging, als het maar past bij de leeftijd van de leerling. Een makkie natuurlijk, maar ze hebben het wel maar even moeten doen.

Drie bekende Nederlanders (Brownie Dutch, Teske de Schepper en Jasper Gottlieb) hebben de leerlingen uitgedaagd om mee te doen aan De Weddenschap. De BN’ers zelf zijn ook aan de slag gegaan. Met lezen, maar ook als leescoach. Ze hebben samen met de docenten Nederlands de leerlingen als het ware naar de eindstreep gecoacht. Daar wachtten niet alleen juichende supporters, maar ook prachtige prijzen.

Op vrijdag 22 april jl. werden de prijzen, variërend van een boekenpakket tot een Ipad mini, in opdracht van Stichting Lezen uitgereikt door de heer Van Loo van de SCHUNCK*bibliotheek Heerlen.

Een mooi resultaat waarmee we de winnaars van harte feliciteren!