Fietscontrole het College in Weert in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland

10 november 2016

Het College Weert houdt in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland op maandag 21 november a.s. een controle op de technische staat van fietsen. Dit om een extra stimulans te bieden om leerlingen veilig aan het verkeer deel te laten nemen.

Elke schooldag begeven de leerlingen zich minstens twee keer in het verkeer. Om ervoor te zorgen dat zij zo veilig mogelijk de weg naar school en die naar huis afleggen, is het nodig dat zij en andere weggebruikers zich aan de verkeersregels houden. Even belangrijk is dat de fietsen in orde zijn en dat alle scholieren licht voeren wanneer dat nodig is.

Leerlingen uit het tweede leerjaar van de hoofdlocatie in Weert zijn uitgenodigd om op maandag 21 november hun fiets na te laten kijken door vrijwilligers van Veilig Verkeer Nederland. Tien vrijwilligers van VVN-afdeling Weert controleren de fiets op mankementen, zoals de verlichting en kapotte remmen. Aan het eind van de keuring krijgen de leerlingen een advies mee over hoe zij de fiets in orde kunnen maken. De keuring start om 8:50 uur.

In de maand december houdt de politie fietscontroles op de route naar school. Wie zijn of haar fiets dan niet in orde heeft, krijgt een bekeuring.