LVO-scholen doen mee aan vierde editie van Restart a Heart Day

18 oktober 2016

Leerlingen van enkele LVO-scholen, waaronder het Emmacollege en het Grotiuscollege, stonden op maandag 17 oktober jl. stil bij de vierde editie van 'Restart a Heart Day'.

Op het Emmacollege bijvoorbeeld kregen tweedejaars leerlingen van de C-klassen in het kader van die dag een reanimatiecursus. Met veel enthousiasme oefenden ze de vaardigheden die horen bij het proberen het leven te redden van mensen met een hartstilstand.

De vierde editie van door de Europese Reanimatieraad (ERC) georganiseerde "Restart a Heart Day" heeft tot doel het grote publiek, en specifiek de kinderen aan te leren hoe een hart te herstarten bij een slachtoffer van een hartstilstand en hoe de zeer lage overlevingskansen na een hartstilstand te verhogen.

Reanimatieles moet volgens de Hartstichting een vast onderdeel van het lespakket op de middelbare scholen worden. Om dat te bewerkstelligen is er een petitie opgesteld die door ruim 36.000 mensen is ondertekend.

Klik hier om de uitzending van L1 te bekijken