Elsevier: Dendron College en Philips van Horne SG bij de beste van Limburg

28 januari 2016

Elsevier heeft voor de vijftiende keer alle scholen in het voortgezet onderwijs vergeleken. “Waar slagen leerlingen met hoge eindexamencijfers? Welke scholen tellen weinig zittenblijvers? Is de sfeer er goed? Naar welke school gaan klasgenoten? Bij schoolkeuze tellen veel zaken mee, maar de belangrijkste vraag is: op welke school leer je het meest? In de Limburgse ranglijst staan het Dendron College met het vmbo en het Philips van Horne met de havo op een mooie eerste plaats.

Ranglijst Limburg

• vmbo-b  Dendron College Horst
  • vmbo-k  Dendron College Horst
  • vmbo-gt Dendron College Horst
  • havo      Philips van Horne SG Weert
  • vwo       Bernardinuscollege Heerlen

Vergelijking Elsevier

‘Per schoolsoort is nagegaan waar leerlingen het beste presteren ten opzichte van andere scholen binnen dezelfde provincie. Zo valt in Groningen RSG Ter Apel op. De school behoort niet tot de landelijke top, maar presteert wel beter dan alle andere scholen in de stad Groningen en ommelanden. Zowel de havo-afdeling als de kader- en basisberoepsgerichte leerweg van het vmbo scoren bovengemiddeld. Op dezelfde wijze blinken in Limburg de drie leerwegen in het vmbo van het Dendron College in Horst uit,' aldus Elsevier.

Lees het hele artikel op de website van Elsevier

RTL-ranglijst

De maand januari is de maand van de ranglijsten. Volgens de eerdere RTL-ranglijst draaien het Porta Mosana College (vwo), Het Kwadrant (vmbo-k) en Het Bouwens (vmbo-b) met de top van Nederland.