Bezoek Koning Willem-Alexander aan Bouwens van der Boije College in Panningen

10 september 2015

Vandaag heeft Koning Willem-Alexander een bezoek gebracht aan het Bouwens van der Boije College in Panningen. Het bezoek stond in het teken van verbinden: hoe woon en leef je met elkaar samen?

De koning is met acht leerlingen in gesprek gegaan. Dat gesprek werd begeleid door twee medewerkers van de school. Leerlingen vertelden hoe belangrijk ze de dorpskern vinden waaruit zij komen, hoe ze op school juist ook andere kinderen leren kennen, waar ze tegenaan lopen en wat er voor zorgt dat ze zich veilig voelen op school.

undefined

Het bezoek werd voortgezet met een wandeling naar de nabij gelegen moskee Assalaam. De positie van de moskee in de samenleving, de aandacht voor de verschillende groepen binnen de moskee, verschillen tussen Panningen en de grote steden en hoe de moskee tot stand is gekomen waren de gespreksonderwerpen.

Vervolgens ging de koning in gesprek met buurtbewoners over hun relatie met de moskee. Buurtverenigingen sloten aan om met de koning in gesprek te gaan over onderwerpen als: hoe gaan we met elkaar om?, wat is actief burgerschap in deze gemeenschap?

De leerlingen en medewerkers hebben, samen met de moskee, de buurt en buurtverenigingen, de koning kunnen laten zien hoe men in Panningen met elkaar samen leert, woont en leeft.

We zijn zeer vereerd dat de koning een bezoek heeft gebracht aan één van onze scholen. Een mooi moment ook omdat het nieuwe gebouw van het Bouwens van der Boije College in gebruik wordt genomen. Het was een prachtige ervaring voor iedereen.

Klik hier voor de uitzending over dit bezoek op L1

Klik hier voor artikel uit Dablad de Limburger