Leerlingen LVO Weert naar Peru

22 juni 2015

Dinsdag 14 juli a.s. is het zover. Dan zetten 33 leerlingen van Het College, de Philips van Horne en Het Kwadrant koers naar Peru in Zuid-Amerika voor een interculturele ontwikkelingsstage van drie weken. De leerlingen doen mee aan een project van Global Exploration.

Global Exploration

Global Exploration is een stichting met als doel jongeren kennis te laten maken met andere culturen. Ontwikkelingssamenwerking, duurzame ontwikkeling en zelf een bijdrage leveren door middel van een ‘Scholen voor Scholen’-project vormen onderdelen van de ontwikkelingsstage. Na een gedegen voorbereiding van masterclasses, teambuilding en informatiebijeenkomsten reizen middelbare scholieren, ondersteund door docenten en een arts naar Derde Wereldlanden om daar te bouwen aan een betere wereld. De leerlingen financieren deze reis zelf en organiseren voor de projecten inzamelingsacties.

Sponsoractiviteiten en donaties

Naast de voorbereidingen op informatief gebied hebben de leerlingen van LVO-Weert de afgelopen maanden veel sponsoractiviteiten georganiseerd om het straatkinderenproject van Stichting Mama Alice in Ayacucho in Peru te ondersteunen. Zo konden mensen onder andere deelnemen aan een film- en hapjesavond in Peruaanse stijl, werd er een loterij gehouden tijdens het Muziekgala in het Munttheater en werden er veel Mama Alice spullen verkocht. Als klap op de vuurpijl werd er tijdens de College Tour van het Weerter Mannenkoor op 25 april jl. door optredens van diverse artiesten een mooie opbrengst voor Global Exploration Groep Weert Peru gerealiseerd. De organisatie mocht een cheque van maar liefst 750 euro in ontvangt nemen!

Het reisgezelschap is gedurende hun reis te volgen via hun eigen blog. Benieuwd? Kijk dan op www.global-exploration.nl of volg de leerlingen Facebook (Explore Weert).

undefined