Herexamentraining in trek

17 juni 2015

De telefoons bij de particuliere examenbureaus staan roodgloeiend. Gezakte leerlingen die herexamen moeten doen bellen om nog snel bijgespijkerd te worden. De herexamens worden deze week afgenomen.

Ook middelbare scholen helpen de gezakte leerlingen. De ene school maakt met de leerling een soort van spoorboekje met de stof die nog eens bestudeerd moet worden en de andere maakt een traject op maat. Dit laatste gebeurt bij het Connect College in Echt, weet Jos Hendriks. „Onze vakdocenten begeleiden de leerlingen één op één of soms met zijn tweeën.” In Parkstad geven de vijf middelbare scholen samen herexamentraining. Afgelopen weekend werd op het Sint-Janscollege in Hoensbroek twee dagen geblokt door zo’n honderd gezakten. Frank Schings van de kaderdirectie is tevreden over de trainingen. „Wij doen dit nu voor de derde keer. De afgelopen jaren hebben we gemerkt dat de score van de herexamens met gemiddeld 1,1 punt is toegenomen.”

Lees het volledige artikel in Dagblad De Limburger, 17 juni 2015