Impact rouw op Emmacollege

13 mei 2015

De dood van Marko en Naoh heeft diepe sporen nagelaten, natuurlijk bij de ouders en familie, maar ook op het Emmacollege. Volgens de directeur zullen de scholieren deze ingrijpende gebeurtenis nooit meer vergeten. Een herdenkingsplek kan helpen het verlies te verwerken.

Vaste herdenkingsplek voor Marko en Noah
Het Emmacollege in Heerlen wil een vaste herdenkingsplek voor de twee omgekomen scholieren Noah en Marko. Dat zegt Hans van Dokkum, directeur van het Emmacollege, in het programma LOOpende Zaken van streekomroep LOO-tv. De school wil met de gemeente kijken of er een geschikte plek gevonden kan worden voor bijvoorbeeld een herdenkingsboom. Als dat niet buiten het schoolcomplex kan, dan wordt er op het eigen terrein een plek ingericht.

De twee 14-jarige scholieren uit Brunssum en Heerlen kwamen op zondagavond 3 mei in Geleen met hun scooter onder een trein. Ze overleden ter plekke aan hun verwondingen. Volgens de politie had de bestuurder het rode licht genegeerd.

Relevant: Emmacollege in rouw, 6 mei 2014

Bekijk de uitzending van LOOpende Zaken van 13 mei: