Het Kwadrant start in augustus met een Internationale Schakelklas (ISK)

20 april 2015

Het Kwadrant in Weert start in augustus met een Internationale Schakelklas (ISK). Dit is een taalopleiding van gemiddeld twee jaar voor vluchtelingen en kinderen van arbeidsmigranten tussen elf en achttien jaar, die de Nederlandse taal niet goed genoeg beheersen om naar een reguliere middelbare school te gaan.

Henk Moonen, teamleider van het Kwadrant, heeft veertien aanmeldingen binnen. „Vanuit de basisscholen, zoals Aan de Bron en Leuken in Weert en de Schrank in Ospel kwam de vraag of er mogelijkheden waren om zo’n ISK voor deze regio op te zetten”, zegt hij. „Aangezien wij als Het Kwadrant ook het onderwijs aan middelbare scholieren in het AZC in Budel verzorgen, hebben we ervaring met deze doelgroep. We hebben docenten die geschoold zijn in NT2-onderwijs (Nederlands als tweede taal); we hebben methodes en materialen.” De schakelklas in Weert is de zesde in de provincie, er zijn al klassen in Venlo, Roermond, Heerlen, Sittard en Maastricht.

Lees het hele artikel in Dagblad De Limburger, 21 april 2015