Stella Maris Cabaret 2015 “Krijt”: Remy en zijn vertederende dino stelen de show !

12 februari 2015

Begin februari vond alweer voor de 48ste keer het Stella Maris Cabaret plaats in de aula van de school in Meerssen. Het niveau van de voorstellingen was hoog. Circa 200 personen zijn betrokken bij de voorbereidingen.

undefined

De voorstelling van 2015 “Krijt” draaide om Remy, een jongetje dat helemaal gek is van dino’s. Als hij op een dag hoort dat er een kleine dino is gevonden, is er geen houden meer aan, hij moet zijn kleine vriendje vinden! Nummers als Pink Dinosaurs, Free Moby the Dino en The Earthsong vertolkt door het showkoor lopen als een rode draad door de voorstelling. Menig bezoeker zal kippenvel hebben gekregen bij de prachtige solo’s, wat een kwaliteit weer. Na de pauze is het lachen geblazen met de twee poetsvrouwen die op zoek zijn naar een leidinggevende functie bij hun supermarkt. En dan de mysterieuze danseressen in het mistige Bunderbos, waarbij dans, wisselende kostuums en licht het gevoel geven dat er een prachtige nieuwe dag aanbreekt. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Bekijk de foto-impressie.

Team van 200

Zo’n 200 personen besteden voorafgaand aan het cabaret veel vrije tijd aan repetities en allerhande voorbereidingen. Voor de leerlingen is het naast een geweldig leerproces vooral een onvergetelijke ervaring. De voorstelling wordt gevormd door: Stella Maris Showkoor en live band o.l.v. Jack de Wilde, showdansgroep o.l.v. Sandra Fuchs, toneelgroep o.l.v. Niek Moust en dat alles onder eindregie van Gwen van Genderen. En niet te vergeten achter de schermen nog veel leerlingen en vrijwilligers voor licht, geluid, video, kostuums, rekwisieten, decor, grime en catering.

Op naar 2016

Het volgende en 49ste cabaret is op 22, 23 en 24 januari en 29, 30 en 31 januari 2016; een dergelijk cabaret is alleen mogelijk dankzij de vele vrijwilligers, sponsoren en een groep enthousiaste deelnemers.

undefined     undefined