Opeduca-project mavo 3 klassen Grotiuscollege

3 februari 2015

Docent Katja Henz (Grotius) werkt enthousiast aan de innovatie van de mavo. Dinsdag 2 februari was de aftrap van de grote praktijkopdracht in de mavo 3 klassen, waarin de vakken muziek, economie, kunst en Engels samenwerken. Een andere manier van werken voor docenten en leerlingen volledig in de Opeduca-gedachte. (Open Educational Areas.)

Aan het begin van het schooljaar startte Katja Henz in het LVO-brede programma IOO (Investeren in Ontwikkeling van Onderwijs), waar Opeduca binnen valt.
In de grote praktijkopdracht gaan de klassen op zoek naar muzikaal talent binnen hun klas, gaan dit verder ontwikkelen en organiseren rondom hun band of artiest een evenement. Een intensieve samenwerking. Vrijdag 5 juni ronden zij het project af.

undefined

Aftrapdag grote praktijkopdracht

De aftrap begon met een enerverende presentatie van Guido Dieteren, bekend van grote concerten met Marco Borsato en Lionel Richie (Guido’s Orchestra). Hij vertelde de leerlingen wat er allemaal komt kijken bij het organiseren van evenementen.

Ook Jos Eussen van Rhine Meuse (Opeduca) sprak over hoe de aanpak van dit project en over zelfontwikkeling en zelfkennis.

Daarna was het de beurt van de leerlingen. Binnen de klas gingen ze aan het werk met mindmapping en het houden van interviews. Elkaar goed leren kennen is namelijk belangrijk voor de groepsopdracht. Met mindmapping werd de specifieke opdracht verder onder de loep genomen. Decaan Snijders lichtte de benodigde informatie nog verder toe met meer verdieping in typering, branches etc. Tussendoor kregen de mavo 3 leerlingen nog een djembé-workshop van niemand minder dan Robin Zalm (Volumia, Corona’s). Kortom, een geslaagde dag.

undefinedundefinedundefined

 

 

 

 

 

 

 

 

< Terug naar nieuwsoverzicht