Porta Mosana College gecertificeerd als VECON business School

21 december 2015

Het Porta Mosana College afdeling vwo/tto mag zich VECON Business School noemen. Op vrijdag 18 december tijdens de kerstlunch ontvangt de school uit handen van Wim Huijssoon, bestuurslid van de VECON (vereniging van leraren in de economisch/maatschappelijke vakken), de certificering met bijbehorende plaquette.

Het bedrijfsleven is ook vertegenwoordig bij de feestelijke aankondiging. Philip Hul, Manager Finance & Control bij het DSM Innovation Center, tevens oud-leerling, benadrukte het belang van samenwerking tussen het bedrijfsleven en het middelbaar onderwijs.

VECON Business School

VECON Business School is een profilering van de school rondom ondernemerschap, ondernemendheid en economische vakken. Veranderingen in de maatschappij, de noodzaak elk talent tot ontwikkeling te laten komen en het streven van het Porta Mosana College om excellent onderwijs aan te bieden, hebben geleid tot het opzetten van de Porta Mosana Business School. De VECON reikt het certificaat uit aan scholen die investeren in talentontwikkeling van leerlingen in het profiel Economie en Maatschappij. Daarmee kan worden bereikt dat het kiezen voor het profiel Economie en Maatschappij een positieve keuze wordt.

Een school kan zich kwalificeren als VECON business school door zowel in de onderbouw als in de bovenbouw aan een aantal eisen te voldoen. Alle leerlingen maken in de onderbouw kennis met een aantal belangrijke economische aspecten in de maatschappij en komen in contact met organisaties buiten de school. Leerlingen in de bovenbouw van de Porta Mosana Business School krijgen een aanbod van extra modules, o.a. i.sm. het bedrijfsleven. Leerlingen die voldoende extra modules volgen, ontvangen een persoonlijk certificaat.