Oefenen met ondernemerschap op het Bonnefantencollege

9 december 2015

Day for Change is een stichting die jonge ondernemers uitdaagt zich in te zetten voor microfinanciering voor andere ondernemers. Het Bonnefantencollege in Maastricht organiseert samen met deze stichting en met de Rabobank een vierdaags programma waarin derdejaarsleerlingen Vhbo kennismaken met alle facetten van het ondernemerschap.

Er zijn gastlessen, er komen ondernemers spreken en de leerlingen richten een bedrijf op. In dit kader pitchen zij hun concept product op het hoofdkantoor van de Rabobank. De bedrijven met een goed ondernemersplan en creatief idee krijgen een starterskrediet. Met dat krediet gaan de leerlingen aan de slag: ze gaan investeren, produceren, verkopen en handelen waarbij het einddoel is winst te maken. Zo ondervinden ze aan den lijve wat ondernemerschap inhoudt. De winst die ze maken komt ten goede aan een cacaoboeren coöperatie in Peru. Hoe groot dit bedrag is, wordt bekend gemaakt tijdens een feestelijke middag in de MVV Business Club waar ook de meest winstgevende bedrijven met de meest creatieve ideeën een prijs ontvangen.

Het Bonnefantencollege is een VECON Business School. Een VECON Business School heeft extra aandacht voor de economische aspecten van de maatschappij en voor de talenten van leerlingen op bijvoorbeeld het gebied van ondernemerschap en ondernemendheid.

Klik hier om meer te weten over wat 'VECON Business School' inhoudt.

Klik hier om het artikel te lezen in het magazine Dichterbij van de Rabobank