Graaf Huyn College: wiskundeles in het Frans

13 november 2015

Het Graaf Huyn College in Geleen deed gisteren mee aan de Dag van de Franse Taal. Dit om het economische en culturele belang van deze taal te onderstrepen.

Franstalige muziek klinkt uit de speakers in de kantine van het Graaf Huyn College aan de Jos Klijnenlaan in Geleen. En dan niet het werk van de bekende chansonniers Gilbert
Bécaud of Jacques Brel of de typische accordeonmuziek, maar het meer hedendaagse werk van artiesten als Stromae en Maître Gims. „Met Brel hoeven we niet aan te komen
bij de leerlingen”, lacht Annemiek van Diest, sectievoorzitter Frans op het Graaf Huyn College. Van Diest vertelt dat het de tweede keer is dat de Geleense middelbare school de Dag van de Franse Taal organiseert. „Dit is een landelijk initiatief van de Ronde Tafel Frans (RTF, red.). Het idee daarachter is de leerlingen van het voortgezet onderwijs duidelijk te maken, dat een goede beheersing van de Franse taal noodzakelijk is in de huidige economie.”

Lees het hele artikel in Dagblad de Limburger, 13 november 2015