Peter Groos benoemd tot voorzitter van het College van Bestuur van Stichting kom Leren in Maastricht

18 november 2015

De heer Peter Groos, voorzitter van de Centrale Directie bij LVO Heuvelland bij Stichting LVO (Limburgs Voortgezet Onderwijs) is benoemd tot voorzitter van het College van Bestuur van Stichting kom Leren in Maastricht.

De heer Groos startte zijn carrière bij LVO in 1979 als docent Nederlands in Maastricht en het Limburgse Heuvelland. Hij heeft diverse directiefuncties vervuld alvorens hij in een volgende stap als directeur invulling gaf aan het onderwijs bij het Trajectumcollege in Maastricht, het huidige vmbo van het Sint-Maartenscollege. Vervolgens is hij sinds 2005 als voorzitter van de Centrale Directie nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van Groenewald te Stein, vervolgens scholengemeenschap Sophianum in Gulpen en Nijswiller en het Stella Maris Maris College in Meerssen en Valkenburg, alsmede bij verschillende LVO-brede werkgroepen en gremia.

Met zijn benoeming als voorzitter van het CvB bij Stichting kom Leren maakt de heer Groos de overstap van het voortgezet onderwijs naar het primair onderwijs.

Het College van Bestuur van LVO wenst hem veel succes in zijn nieuwe functie.