lvo11.jpg
icon_ouders&leerlingen.png

Wij gaan voor uitstekend onderwijs

U wilt het beste voor uw kinderen en dat delen wij. Stichting LVO streeft naar uitstekend en modern onderwijs. Onze organisatie, bestaande uit 21 scholen, is een bron van kennis op onderwijsgebied. We zetten onze creativiteit en betrokkenheid in voor iedere leerling.
Sint Jan-50392.jpg

Kien op kwaliteit

Alle LVO-scholen voldoen aan het basisarrangement van de onderwijsinspectie. Gewoon goed is echter niet genoeg. We gaan voor beter. Kwaliteitszorg en ontwikkeling in de scholen zijn onze prioriteit. We zijn hier transparant in, schoolresultaten en –plannen staan op scholenopdekaart.nl

G2HP14091910669.jpg

Altijd een passende school

Stichting LVO biedt onderwijs van praktijkonderwijs tot en met gymnasium, van regulier onderwijs tot vrijeschool. Onze scholen bieden ruimte voor talenten in sport en muziek en extra's als tweetalig onderwijs en technasiumonderwijs. Al onze scholen hebben een eigen identiteit en zijn in heel Limburg te vinden. Scholenoverzicht

Grotius-20726.jpg

Maatwerkonderwijs

Iedere leerling staat centraal. Ons onderwijs moet leerlingen optimaal voorbereiden op de samenleving en tegelijkertijd tegemoet komen aan de individuele leerbehoeften. Wij geloven dat maatwerkonderwijs het beste in een leerling naar boven haalt en daarom zetten we ons hier de komende jaren voor in.

G2HP14091910101.jpg

Samenwerken

Om uitstekend onderwijs te bieden, werken we samen. Met leerlingen, ouders, leerlingen, basis- en hoger onderwijs en het bedrijfsleven. Leerlingen krijgen geregeld lessen van gastdocenten uit het bedrijfsleven. Leuk en leerzaam.

Emma-30668.jpg

Regelingen

Er zijn regelingen voor leerlingen en ouders die geldig zijn op alle LVO-scholen. De 10 gouden regels voor veiligheid bijvoorbeeld. Maar hoe zit het met privacy? Of wat doe ik als ik een klacht heb? Kijk bij regelingen of vraag het na bij uw school.

16 Leerlingenraden 01.jpg

Medezeggenschap

De GMR (Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad) van LVO is betrokken bij het organisatiebeleid en zorgt voor advies over of instemming met voornemens over de koers van de scholen en de organisatie.