Raayland College

Het Raayland College is een brede scholengemeenschap in Venray, bestaande uit gymnasium, atheneum, havo, vmbo en praktijkonderwijs.

Het Raayland College is een veelzijdige, regionale school met een veilig en stimulerend leerklimaat. We bieden een breed, eigentijds aanbod.
Ruim 2350 leerlingen volgen bij ons voortgezet onderwijs; van praktijkonderwijs tot en met atheneum en gymnasium plus. Onderwijskundig is onze school in twee sectoren gesplitst: vmbo/praktijkonderwijs en havo/vwo. Binnen deze sectoren werken we in kleine teams, georganiseerd rondom een groep leerlingen. Hierdoor ontstaat er kleinschaligheid, vooral in de belevingswereld van leerlingen en personeel. De voordelen van een grote school, zoals voorzieningen van een hoog niveau, combineren we op deze manier met die van een kleine school.

Motto

Logo Raayland

Op 't Raayland haal je het beste uit jezelf.

"Daarmee bedoelen we dat we de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen en medewerkers heel belangrijk vinden. Iedereen is anders en heeft eigen, andere interesses en capaciteiten. Dat zie je ook terug in de verschillen tussen onze twee sectoren. Die verschillen zijn er niet voor niets. De samenwerking tussen leerlingen, ouders, medewerkers van de school en externe relaties, zien wij als een belangrijke voorwaarde om het beste uit jezelf te kunnen halen."

Leunseweg 6, 5802 CH Venray
Postbus 166, 5800 AD Venray