6-5-2012 | Kunstexpositie examenklas Philips van Horne

Kunstexpositie van eindexamencluster tekenen op de Philips van Horne

Leerlingen van het vwo 6 cluster tekenen van de Philips van Horne hebben ook dit jaar weer onder begeleiding van tekendocente Mathilde Pil, een kunstexpositie samengesteld.  De expositie is opgesteld in de F-aula. De officiële opening vindt plaats op dinsdag  8 mei a.s. om 19.30 uur. Ouders, leerlingen en belangstellenden zijn van harte uitgenodigd. Belangstellenden uit de regio Weert zijn de komende weken, na lestijd of na afspraak via 0495-431030, van harte welkom.

Vier maanden lang hebben de leerlingen van het eindexamen cluster tekenen zich bezig gehouden  met het centraal praktisch eindexamen. Niet alleen de eindwerken worden tentoongesteld maar ook zien de bezoekers het gehele voorafgaande proces. Tijdens de opening is er livemuziek en worden er “wereldse hapjes” en drankjes gepresenteerd.

Eindexamenvak
Het vak tekenen neemt op de Philips van Horne een belangrijke plaats in. Zowel op havo als op vwo niveau. Een van de eindexamenkandidaten: “ We zijn, denken we, erg gepassioneerd bezig  met kunst. We geloven ook dat een creatieve geest aan de oorsprong staat van verdere zelfontplooiing.” Een ander vult aan: “Belangrijk is dat je bij het vak tekenen leert om naar zaken te kijken met een frisse blik. Waardoor je  processen kan overzien en in staat bent snel de essentie van zaken te overzien.”

Bron: Philips van Horne, Weert

.