26-4-2012 | Geslaagde inzamelingsacties College en Kwadrant

Geld voor Borneo

Leerlingen van Het College en Het Kwadrant organiseerden op 19 en 22 april jl. een filmavond en een kledingbeurs voor het goede doel. Met het ingezamelde geld reizen zij eind juni af naar Borneo om daar een aantal projecten te realiseren. Met de filmavond en kledingbeurs wisten de leerlingen meer dan 4.000 euro binnen te halen. Een geweldige prestatie! Iedereen die hier zijn steentje aan bij heeft gedragen: enorm bedankt!

Filmavond in Indonesische sferen
Voor de filmavond werd de grote centrale hal van Het College omgetoverd tot een echte bioscoop. Op een groot scherm voor de grote trap werd de film 'The Year of living dangerously' getoond. De film gaat over communisten en moslims die strijden om de macht in IndonesiŽ in Djakarta in de jaren Ď60. Meer dan honderd gasten genoten van deze voorstelling en van de lekkere cocktail als aperitief met bijpassend Indonesisch hapje. In de pauze werd het gezellig met drankjes en hapjes en natuurlijk de loterij. Na afloop van de film werden de prijzen verloot en zo ging iedereen rond middernacht tevreden naar huis.

Kledingbeurs
Na de geslaagde filmavond konden de voorbereidingen beginnen voor de kledingbeurs. Al op zaterdag konden mensen hun kleding inleveren. Een heel team van leerlingen en docenten stond klaar om alles uit te sorteren. Vrouwen- , mannen- , kinder- en babykleren en natuurlijk schoenen, tassen en sieraden; de hele aula van het College werd omgebouwd tot een klerenwinkel waarin alles netjes op volgorde werd neergelegd en opgehangen. De opkomst op zondag, de verkoopdag, viel helaas wat tegen. Maar de mensen die er waren, hebben gelukkig wel veel gekocht. Om nog wat extra geld op te halen, wordt de kleding die over is deels nog verkocht aan een tweedehands merkkledingwinkel en op de Vrijmarkt met Koninginnedag. De rest gaat naar de Goede Doelenwinkel of de San Salvatoriusvereniging.

Global Exploration
De leerlingen nemen deel aan een van de projecten van Global Exploration. Een stichting met als doel jongeren kennis te laten maken met andere culturen, ontwikkelingssamenwerking, duurzame ontwikkeling en zelf een bijdrage levert door middel van een scholen voor scholen-plan. Op dinsdag 26 juni a.s. vertrekken de leerlingen voor drie weken naar Borneo/IndonesiŽ om daar te bouwen aan een betere wereld. Na een gedegen voorbereiding reizen de leerlingen, ondersteund door een aantal docenten en een arts, naar Borneo om daar een aantal projecten te realiseren. De leerlingen financieren deze reis gedeeltelijk zelf en organiseren voor de financiering van de projecten regelmatig inzamelingsacties.

Wenspoppetjes
Tijdens de inzamelingsacties konden de bezoekers als extra ondersteuning van het scholen-voor-scholenproject een wenspoppetje maken. Deze poppetjes nemen de deelnemers in de zomer mee naar Borneo/IndonesiŽ om ze vervolgens op te hangen in de scholen die ze bezoeken. Een bijzondere tegenprestatie voor alle mensen die de Borneogangers een warm hart toedragen. Wilt u meer weten over de Xplore-reis Borneo/IndonesiŽ, kijk dan op de website www.global-exploration.nl.

Bron: Het College, Weert

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Voor meer informatie over Global Exploration en de kledingbeurs kunt u contact opnemen met:

Gerrie Leunissen, coŲrdinator en begeleider India-reis, Tel. (0495) 657740, M. 06 Ė 49831037, E-mail: g.hermens@college.nl.

Jeffreye Vossen, locatiedirecteur Het College, Tel. 06 44 0409 11, email: j.vossen@college.nl

Nicole Driessen-Matheij, medewerker pr en communicatie Het College, Tel. (0495) 657753, Email: pr@college.nl. Bereikbaar: ma-di-do.

.